:: Pagina anterioară :: Index IED  :: Contact
DIPLOME
 
:: Certificate și diplome
:: Diplome
:: Diplome universitare
:: Certificate și diplome postuniversitare
:: Diplome de masterat


ȚĂRI

:: Australia
:: Elveția
:: Italia
:: Marea Britanie
:: Noua Zeelandă
:: Spania
:: SUA


SPECIALIZĂRI

:: Afaceri
:: Tehnologie
:: Hotelărie
:: Modă
:: Alte specializări

 

 
Istituto Europeo di Design (IED)

 

Când vine vorba de design, Italia este fără îndoială  recunoscută ca  patria excelenței. ”Made in Italy” este un brand recunoscut oriunde în lume în materie de mobilier de bucătărie, încălțăminte, vestimentație sau automobile.

 

Cursurile IED:

Institutul European de Design (IED) are o excelentă reputație internațională în ceea ce privește pregătirea tinerilor talentați din domeniul design-ului.

Fondat în 1966, Institutul funcționează pe principiul că „a ști” și „a ști cum” formează o simbioză perfectă , iar cele două concepte trebuie să se dezvolte împreună. Drept urmare, la IED s-a dezvoltat „o cultură de proiect” și un sistem de învățământ în care studenții beneficiază de profesori experți din lumea designului. Spre exemplu, în ultimul an de studiu, la proiectul de diplomă, studenții au posibilitatea de a lucra sub îndrumarea unor specialiști de la firme dintre cele mai renumite din lume ca Adidas, Ralph Lauren, Maserati, Kodak, Microsoft sau Red Bull. Acest sistem asigură tinerilor absolvențl cunoștințe de ultimă oră, ceea ce le permite să devină rapid profesioniști recunoscuți pe plan internațional.

Pentru un designer creativitatea este desigur cheia succesului, dar aceasta trebuie susținută de îndemânare practică și de capacitatea de a imagina ceva util în lumea reală. Un designer trebuie să știe de asemenea să-și promoveze ideile în fața clienților. In acest sens, IED își pregătește studenții în așa fel încât după absolvire să-și găsească cu ușurință contracte sau un loc potrivit de muncă.

Absolvenții IED fac în prezent parte din echipele de lucru al unor firme de prestigiu ca Valentino, Versace, Red Bull și Ferrari. Cu o asemenea reputație nu este de mirare că oficiali din toată lumea, inclusiv Regina Angliei, vizitează Institutul când sunt în Italia.

Pentru cei ce își doresc realizarea unei cariere în design, nu există un loc mai bun și o sursă mai bună de inspirație decât Istituto Europeo di Design. IED are o rețea internațională de campusuri în Milano, Roma, Torino, Veneția, Madrid, Barcelona și Sao Paolo, unde se oferă cursuri atât în limba engleză, cât și în limba țării respective.

 

Design spații interioare
Există designeri specializați în spații interioare – apartamente, case, magazine, bănci, hoteluri, spații expoziționale etc. Ei sunt prin natura lor oameni creativi, imaginativi, însă trebuie să fie totodată disciplinați, organizați și pricepuți în afaceri. Designerii de interioare preferă de cele mai multe ori să lucreze singuri, într-un studio de design sau într-o firmă de arhitectură.

Design industrial
Designerii industriali concep o serie întreagă de produse fabricate, de la ceasuri, telefoane mobile sau obiecte de iluminat, până la scutere și bărci. Designerul industrial îmbină cunoștințele de tehnologie sau inginerie cu cele de arhitectura și arte vizuale. O asemenea carieră implică și o bună cunoaștere a oamenilor și a societății din care fac parte aceștia.

Transporturi: Design de mașini
Scopul acestui curs este de a pregăti profesioniști capabili să creeze designul pentru sisteme de transport, accesorii pentru vehicule, dar care să înțeleagă și mecanismele emoționale și psihologice care pot stârni interesul consumatorilor. În Torino, studenții au posibilitatea să-i cunoască pe unii dintre cei mai cunoscuți designeri de mașini. In plus, IED este singura școală de design din lume care își expune lucrările la Salonul Auto de la Geneva. Industria producătoare de mașini este în prezent extrem de internaționalizată, ceea ce face ca designerii din acest domeniu să ajungă să lucreze în mai multe țări ale lumii de-a lungul carierei lor.

Design de modă
Profesioniștii în design de modă trebuie să îmbine tehnica cu imaginația creatoare. Ei sunt cei ce pot creea colecții de modă și accesorii utilizând cele mai noi tehnologii și materiale. Designerii de modă trebuie să fie cu un pas înainte față de ultimele trenduri. Mai mult, trebuie să știe cum să negocieze și să comunice cu o largă paletă de oameni, de la creatori de modele și croitori, până la fotografi, jurnaliști și organizatori de prezentări de modă.

Stiliști de modă
Stilistul de modă este considerat unul dintre creatorii de modă cei mai importanți. El trebuie să deslușească cele mai noi tendințe, să aleagă ținutele cele mai potrivite pentru prezentările de modă și să decidă tematica ședințelor de fotografie pentru reviste. Stilistul reprezintă legătura dintre brandurile la modă și cititorii revistelor de modă. El lucrează strâns cu fotografii, furnizându-le acestora idei și informații despre vestimentație. Cursurile IED pentru stiliștii de modă asigură o pregătire temeinică atât din punct de vedere cultural și teoretic, cât și în ceea ce privește industria. Atenție deosebită este acordată culturii vizuale și istoriei fotografiei de modă.

Marketing și comunicare în modă
Aceste cursuri acoperă managementul tuturor formelor de comunicare și marketing din domeniul modei. Aici este inclus totul, de la analiza costurilor materialelor brute, până la alegerea căilor de distribuție și dezvoltarea relațiilor și a comunicării din cadrul întregii industrii. După absolvire, studenții își pot alege cariere în managementul de produs sau în managementul comunicării. Managerii de produs anticipează trendurile și stabilesc gradul de acceptare pe piață. Ei sunt responsabili pentru urmărirea evoluției produsului, de la nașterea sa, până la realizarea unei colecții și distribuția pe piața de desfacere. Managerii de comunicare întrețin relații cu toată lumea, de la specialiștii din industria modei, până la consumatorii finali.


Design grafic
Munca unui designer grafic poate fi foarte variată. El poate creea identitatea vizuală a unei companii sau cea a unui produs prin realizarea unui logo, a unei reclame sau de afișe. Ei pot de asemenea să fie angajați în posturi care implică creearea de pachete sau a unei grafici folosite pe suporturile de comunicare corporativă online și offline.

Arta de a face publicitate
Dacă ați visat vreodată să scrieți și să creeați campanii de advertising inteligente, să planificați o campanie media sau să vindeți un spațiu publicitar, atunci acesta este cursul pentru dumneavoastră. Cursul oferit de IED este unul introductiv atât pentru partea teoretică, cât și pentru partea practică din publicitate. Se învață modalitățile de creere a publicității, autorii acesteia, principiile ce o guvernează și care anume practici îi asigură eficacitatea. Studenții se familiarizează cu tipologia consumatorului, cu planificarea financiară, cu cercetarea și strategiile de lucru ce cuprind elemente integrate de marketing și comunicare cum sunt campaniile de promovare, relațiile publice și publicitatea internațională.

     
. Copyright (c) 2013 studyabroad.ro - Centrul European de Cultură, București. Toate drepturile rezervate.